Thursday, April 10, 2008

Day One


uitzicht vanuit m'n kamer


Heey all!

Hier een bericht vanuit New York City!! De reis ernaartoe was een heel gedoe, bij de gate werden we ondervraagd:
'Waar ga je naartoe en voor hoe lang? Wie heeft je bagage ingepakt en heb je het onbeheerd achtergelaten?'

-'Zitten er ook spullen in die niet van jou zijn?'
-'Ja koekjes etc'
-'Van wie is het dan?'
-'Van een vriendin'
-'Hoe heet die vriendin?'
-'(naam)'
-'Hoeveel koekjes en hoe zijn die koekjes verpakt?'
-'Euh, ongeveer 4 pakken, gewoon in de originele verpakking...'

Leuk he...

Vlucht was wel oke, duurde ongeveer 8 uurtjes. Maar de aankomst hier, jeetje wat een lelijk vliegveld is JFK zeg! Oud, stoffig en LELIJK! Paspoortcontrole duurde vet lang, na meer dan half uur in de rij te wachten waren we eindelijk aan de beurt. De gozer had een slechte dag ofzo, hij was vet chagrijnig, bleek dat ik een verkeerd formulier had ingevuld (een groene) omdat ik een visum had (moest een witte formulier invullen). Steven had een ander formulier niet ingevuld, omdat op dat formulier stond dat maar 1 persoon in het gezin dat formulier hoefde in te vullen. Dacht dat broers en zussen ook als gezin golden niet dus. Toen moesten we die formulieren invullen en weer HELEMAAL ACHTER in de rij gaan aansluiten! Dus na ongeveer een uur kregen we pas een stempel in onze paspoort. Enige voordeel was dat we niet op onze koffers hoefden te wachten hehehe.

De rit met de yellow cab naar het appartement ging ook al zo super:

-'564 First Avenue please'
-'Where? That doesn't exist'
-'Euh it does, it's at East 33rd Street' (Laat een kaart zien)

Komt er dus op neer dat de chauffeur het niet kon vinden! Hij dacht dat ik een verkeerd adres had opgeschreven, zucht.. Ik wist wel dat het in de buurt/naast NYU ziekenhuis zat, dus hij zette ons daar af en toen had ik daar maar aan een portier gevraagd waar het was. Het is gewoon pal naast het ziekenhuis (zit er als het ware aan vast), het nummer was niet heel duidelijk aangegeven, dus op zich kon die chauffeur d'r ook niks aan doen...

Het appartement is wel oke! Het heeft twee kamers met uitzicht op de East River, een keukentje en een eigen badkamer (zal nog wel foto's plaatsen)Echt een voordeel dat het naast het ziekenhuis zit, dan hoef ik me elke dag niet te haasten, kan bijna gewoon m'n bed uitrollen en dan ben ik er hahaha. Super jammer dat ik hier maar een maand kan blijven, hopelijk dat ik een ander kamer in 't gebouw kan vinden.

Het adres is:

564 First Avenue Number 13C
New York NY 10016
USA

In de avond (het was al avond toen we in het appartement kwamen) hebben we met Jeanette (nicht van CK) afgesproken, haar vriend en nog een vriendin van ze. Dankzij Jeanette ben ik aan dit appartement gekomen, ze heeft namelijk een vriendin die bij NYU onderzoek doet en die heeft flyers voor me opgehangen. Blijkt dat ze een paar deuren verderop van me woont ;) We gingen met ze de buurt een beetje verkennen, de Empire State, Chrysler building en Grand Central Terminal zitten vlakbij. Onze eerste dinner in New York was Mexicaans, was wel oke (vooral de frozen margarita hahaha). Giselle (vriendin van Jeanette) komt uit CuraƧao en ze kan een beetje Nederlands praten, maar niet zo goed omdat ze het al heel lang niet meer gedaan heeft haha. Blijkt dat ze ook Geneeskunde heeft gedaan. Miguel (bf van Jeanette) is nu bezig met het halen van de MCAT om Geneeskunde te studeren, wat een toeval maar weer he? Was echt super om ze te leren kennen, 'cause they're cool! ;) Het is echt handig om iemand in NY te kennen haha.

No comments: