Tuesday, April 15, 2008

'First' day


Vandaag was mijn 'eerste' stagedag, ontmoette professor Marmor die me gaat begeleiden. 'Eerste' staat tussen haakjes, want op mijn visum staat 'B1/B2 visa', maar de gozer van de douane heeft in mijn paspoort geschreven dat ik het land binnen ben gekomen met een B2 visum. Dit is helaas een (big) problem, want ik kan alleen bij NYU werken met een B1 (Business) visum, omdat ik onder een B2 (toeristen) visum blijkbaar dan niet verzekerd ben. Ik moest dus vandaag weer helemaal terug naar JFK :( Toen ik eindelijk de INS office had gevonden, was het gesloten! Er was wel een telefoon om iemand te spreken. Kreeg een heel chagrijnig persoon aan de lijn en die zei dat ik mijn visum niet kon veranderen, aaargh! Ik weer helemaal terug naar de prof. en hij vertelde me dat er een keer iemand uit Kenia ook een verkeerd visum had en het wel kon veranderen. Dus ik ga het morgen weer proberen, zucht! Heb vandaag dus helemaal niks uitgevoerd, de prof was heel aardig maar grrrrr waarom zijn die mensen van de NYU zo pietluttig!

Laten we het maar over leukere dingen hebben...

Jimmy was tot 12 april toevallig in New York en we hadden vrijdag met hem en z'n vriendin Kathy afgesproken. We hadden een beetje in Chinatown rondgelopen en gingen daarna naar Seaport dat in de buurt zit. Bij Seaport heb je een mooi uitzicht op de Brooklyn Bridge, maar helaas was het toen heel mistig (zie foto). 's Avonds gingen we naar een karaoke-tent in Flushing, Queens. Nooit gedacht dat ik in New York naar, of all places, een karaoke-tent zou gaan ;) Het is er best groot: je kan uit verschillende kamers kiezen van S (10-13 personen) tot VIP (tot 40 personen). We gingen in een Mediumkamer (13-16 personen), terwijl we maar met z'n 5-en waren haha, maar dat was omdat er geen 'kleine' kamers meer waren. Na 2 uur (vals) 'zingen' (zo waren Jimmy en Steven de nieuwe Backstreet Boys wahahahaha) vonden we het welletjes, het was best wel een 'shady' place, want bijna alle mensen die daar werkten waren volgens mij illegaal. Vroeg/Praatte je Engels met ze, antwoordden ze in het Mandarijns terug, ook als je aangaf dat je dat niet verstond hehe.

Zaterdag hadden we met Jeanette, haar zusje, neefje oom en een vriendin in Flushing afgesproken om te gaan dimsummen, want feitelijk is Flushing ook een groot Chinatown haha. Anders dan in NL is dimsummen in NY net als in HK, met al die vrouwtjes die rondlopen met karretjes met eten. Heb m'n haren geknipt voor $ 17,- ($20,- plus fooi is dat ongeveer € 12,- haha). Daarna gingen we met Jeanette en naar de Pallisades mall in Upstate New York (buiten NYC). Beetje rondgelopen, heb zelf niks gekocht (zit hier nog 5 maanden vandaar...), maar Steven heeft 2 iPhones gekocht. Een voor een vriend en een om te verkopen. Dus als iemand een 16 Gb iPhone wil hebben, je weet waar je moet zijn ;) In de mall hebben we nog een filmpje gepakt. We zaten in een grote zaal met comfortabele stoelen, je kan met de stoel naar achter leunen/schommelen hihi. Hebben 'Street kings' met Keanu Reeves en Forest Whitaker gezien, ga d'r alleen heen als je een Unlimited Pathe pas of vrijkaartje hebt..Hij was namelijk wel entertaining, maar dat was alleen omdat hij onbedoeld grappig was. Speaking of bad movies, voor de film was er een trailer van 'Wanted', een film met Angelina Jolie en die is echt stompzinnig

1 comment:

Anonymous said...

Ow nee he.. ik hoop dat 't goed komt met 't visum gedoe...

HUG, Viv