Saturday, May 10, 2008

'The roof is on fire....'


OMFG! Er was gister een brand in de woning recht tegenover ons! Ik kwam pas rond 21.00 thuis en zag allemaal brandweerwagens, ambulances en politie. Dacht eerst dat er 'gewoon' een auto-ongeluk of iets dergelijks was gebeurd, maar toen pas zag ik de vlammen! Ik belde Steven om te vragen waar hij was, bleek dat hij met alle guys gewoon thuis was! Ik vroeg me af of het wel veilig voor ze was om thuis te blijven, maar ze werden niet ge-evacueerd, waardoor ze gewoon thuis bleven... Ik kon natuurlijk niet naar huis, dus stond ik daar in de stromende regen (misschien dat dat een beetje hielp) te wachten totdat ze de brand hadden geblust. Toen het vuur eindelijk gedoofd was, dacht ik dat ik dan wel snel weer naar huis kon, dus ik nog ff wat boodschappen doen en pizza halen. Toen ik terugkwam, mocht ik er nog steeds niet door. Een vrouw zei tegen me dat ik het misschien via de andere kant van de straat kon proberen. Ik dus in de regen met 3l water, toiletpapier, paraplu in de ene hand en een grote onhandige pizzadoos in de andere hand, de block om. Da's geen pretje! Liep ik in onze straat, was net het stukje naar onze appartement afgesloten, mocht er net niet door van een agent. Stond ik daar met al m'n spullen, grr! Na een tijdje mocht ik van een andere cop er wel langs, maar de pizza was al koud :( Uiteindelijk was ik pas rond 22.45 thuis, echt heel 'surreal' om mee te maken... Er zijn geloof ik geen ernstige gewonden gevallen, alleen paar brandweerlieden met 'minor injuries'.Er is echt niks meer over van de twee bovenste verdiepingen, ze zijn nu bezig met puinruimen. 'Never a dull moment here in New York'...




The day after




Steven had nog filmpjes gemaakt, maar het duurde te lang om ze te uploaden, grr...

1 comment:

Anonymous said...

Woooooooooooo heftig zeg!! Je maakt echt wat mee daar in NYC... best wel sneu dat je beneden moest wachten en niet naar huis kon... Pix zijn door je bro gemaakt?
brian